Dawid i Goliat



Co Bayer ma wspólnego z rybami? Jedno ze zdjęć z kampanii marki pracodawcy przedstawia ławicę ryb. I nie bez powodu: Zdjęcie wykonane przez Octavio Aburto kryje w sobie wyjątkową historię ludzi, którzy poprzez swoje zaangażowanie przyczynili się do trwałej poprawy jakości życia. Zdjęcie doskonale ilustruje nowe hasło Bayer jako pracodawcy: Passion to innovate I Power to change.

Ryby przedstawione na zdjęciu to nie są zwykłe ryby. To licząca około 5000 osobników ławica karanksów smugowych sfotografowana przez biologa morskiego i fotografa Octavio Aburto w podwodnym parku narodowym Cabo Pulmo w Zatoce Kalifornijskiej w Meksyku. To niezwykłe zdjęcie przedstawia ryby kłębiące się w kolumnie sięgającej od dna aż do powierzchni oceanu. „Ten fascynujący rytuał jest przygotowaniem do tarła” – wyjaśnia fotograf. „W przeszłości ławice przygotowujące się do tarła przyciągały rybaków, którzy odławiali ogromne ilości ryb”.

Mówiąc „w przeszłości”, Aburto ma na myśli pierwszą połowę lat 90. XX wieku. W owym czasie wybrzeża Cabo Pulmo nie były jeszcze rezerwatem przyrody, a zasoby rybne w całym regionie były przeławiane. Mieszkańcy terenów wokół zatoki rozpoczęli wówczas kampanię na rzecz przekształcenia Cabo Pulmo w podwodny park narodowy, w którym obowiązywałyby surowe ograniczenia połowów ryb. Zawzięcie przeciwstawiali się argumentom ekonomicznym wytaczanym przez przedstawicieli sektora turystycznego i wielkie przedsiębiorstwa zajmujące się połowem i przetwórstwem ryb.

Fascynująca innowacja

„Jedną z osób, które z największą zaciętością walczyły o utworzenie parku narodowego, był David Castro” – mówi Aburto. W porównaniu z gigantyczną ławicą ryb, widoczny na zdjęciu David, jeden z miejscowych, jest zaledwie maleńkim nurkiem, co tłumaczy tytuł, jaki Aburto nadał tej fotografii: „Dawid i Goliat”.



„Tytuł ma przypominać o tym, że my, ludzie, jesteśmy jedynie maleńką częścią złożonego ekosystemu” – tłumaczy Aburto. „Aby umożliwić długoterminowe przetrwanie naszego gatunku na Ziemi, musimy zachować środowisko, w którym żyjemy, w nienaruszonym stanie”. Ochrona środowiska ma decydujący wpływ na przetrwanie ludzkości. „Przykład Cabo Pulmo dowodzi, że dzięki ogromnej pasji, zaangażowaniu i wytrwałości jesteśmy w stanie przeciwdziałać niszczeniu środowiska i zmieniać świat na lepsze” – mówi Aburto. „Postępowanie zgodnie z duchem trwałego rozwoju to jedyny sposób na dokonanie trwałej poprawy warunków życia ludzi i zwierząt na naszej planecie”.

Właśnie z tego powodu Aburto bez wahania udostępnił swoje zdjęcie na potrzeby nowej marki pracodawcy. „Grupa Bayer jest utożsamiana z innowacjami i produktami zgodnymi z duchem zrównoważonego rozwoju” – mówi. „Filozofia firmy i historia, którą kryje w sobie to zdjęcie, doskonale do siebie pasują”. Aburto ma nadzieję, że jego zdjęcie stanie się inspiracją dla wielu ludzi na całym świecie.

Ten przykład dowodzi, że dzięki wielkiej pasji, zaangażowaniu i wytrwałości można wspólnie kwestionować status quo i zmieniać go na lepsze. Te same cechy stanowią podwaliny marki pracodawcy stworzonej przez Bayer.

Dołącz do nas, jeśli masz w sobie pasję i chcesz zmieniać świat na lepszy.

PHOTO CHECK


Tytuł:
Dawid i Goliat


Fotograf:
Octavio Aburto


Miejsce:
Park Narodowy Cabo Pulmo Marine


Data:
Listopad 2012


Znane z:
Zdjęcie osiągnęło sukces w mediach społecznościowych po opublikowaniu w grudniu 2012 przez magazyn National Geographic oraz przez fotografa Octavio Aburto.