22 września 2016

Najnowsze badania dowodzą, że pod wpływem stresu i zmian codziennego życia młode kobiety zapominają o zażyciu pigułki antykoncepcyjnej

Warszawa, 22 września 2016 r. – Kobiety z pokolenia Millenialsów zmagają się z wieloma właściwymi dla ich wieku zmianami w codziennym życiu, m.in. nagromadzeniem zadań do wykonania. Międzynarodowe badanie „Millennial and Contraception – Why do we forget?” („Kobiety z pokolenia Millenialsów i antykoncepcja – dlaczego zapominamy?”) przeprowadzone na zlecenie firmy Bayer wykazuje, w jaki sposób zmiany, których młode kobiety doświadczają na co dzień, podnoszą ich poziom stresu. To z kolei prowadzi do częstszego zapominania o zwyczajowych czynnościach – włącznie z zażywaniem pigułki antykoncepcyjnej.

Badanie wskazuje, że – niezależnie od tego, czy chodzi o nowy związek, rozstanie, czy zwrot w życiu zawodowym – kobiety doświadczyły w minionym roku przeciętnie dwóch istotnych zmian, a w niektórych przypadkach – nawet sześciu. Trzy czwarte badanych (75%) przyznało, że zmiany te spotęgowały ich stres.

Dr Linda Papadopoulos mówi: „Nie jest żadną tajemnicą, że życie po dwudziestce jest stresujące. To czas podejmowania ważnych decyzji i czas istotnych zmian, które często powodują stres. Stres ten może zaburzać proces kodowania i przywoływania wspomnień, co w konsekwencji może mieć negatywny wpływ na zapamiętywanie.”

Kobiety z „Pokolenia Y” uczestniczące w badaniu i stosujące codzienną antykoncepcję regularnie zapominają o takich czynnościach, jak zażycie pigułki, zmycie makijażu przed snem czy naładowanie komórki.

39% kobiet z „Pokolenia Y” stosujących doustne środki antykoncepcyjne przyznaje, że w zeszłym miesiącu co najmniej raz zdarzyło im się zapomnieć o zażyciu pigułki (niemal równie częste jest zapominanie o zmyciu makijażu przed snem). Niektóre kobiety zapominały o pigułce nawet raz w tygodniu lub częściej. Jako główne przyczyny wskazują wiele obowiązków i nieprzechowywanie pigułki w widocznym miejscu.

Dr Tina Peers, zauważa: „Podczas gdy niektóre czynności, o których zapominają młode dojrzałe kobiety, takie jak zapomnienie o zmyciu makijażu przed snem, mają minimalne konsekwencje dla dalszego życia, inne, np. konieczność codziennego zażywania pigułki antykoncepcyjnej, mogą mieć konsekwencje decydujące o kształcie dalszego życia i zmuszające do zmiany wcześniejszych planów. Kobiety powinny porozmawiać ze swoim lekarzem, aby poznać wszystkie dostępne możliwości i móc wybrać tę, która jest dla nich najlepsza i najlepiej dopasowana do ich stylu życia.”

 

Informacje o badaniu
Badanie „Millennials and Contraception – Why do we forget” („Kobiety z pokolenia Millenialsów i antykoncepcja – dlaczego zapominamy?”) przeprowadziła firma Opinion Health za pomocą kwestionariusza internetowego. Było realizowane w dziewięciu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Irlandii, Meksyku, Brazylii i USA, wśród łącznie 4 500 kobiet (po 500 w każdym kraju) w wieku 21-29 lat, stosujących codzienną antykoncepcję doustną. Badanie dotyczyło zmian, na które narażone są młode kobiety w krótkim czasie, oraz wpływu na zwykłe czynności, w tym codzienne zażywanie pigułki antykoncepcyjnej.

Bayer dla zdrowia kobiet
Firma Bayer działa zgodnie z misją „Science For A Better Life”, zapewniając szereg innowacyjnych terapii. Mając wieloletnie doświadczenie w działalności na rzecz zdrowia kobiet, Bayer oferuje wiele skutecznych długo- i krótkoterminowych metod planowania rodziny. Firma proponuje ponadto terapie menopauzy oraz chorób ginekologicznych, a także inne rozwiązania obecnie podlegające badaniom klinicznym.

Bayer: Science For A Better Life
Bayer to międzynarodowa firma działająca w obszarach Life Science: ochrony zdrowia oraz rolnictwa. Produkty i usługi Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści i ulepszanie jakości ich życia. Bayer tworzy wartość poprzez innowacje, wzrost i zapewnianie wysokich zysków. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju. W roku podatkowym 2015 grupa Bayer zatrudniała 117 000 pracowników, a wysokość sprzedaży wyniosła 46,3 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,6 mld €, a wydatki na badania i rozwój 4,3 mld €. Powyższe dane obejmują wyniki dywizji wysokospecjalistycznych materiałów, która weszła na giełdę 6 października 2015 jako nowa firma Covestro.

Zapraszamy do internetowego serwisu prasowego: press.bayer.com
Można śledzić nas na Facebooku: http://www.facebook.com/pharma.bayer
oraz Twitterze: https://twitter.com/BayerPharma


Kontakt:
Bayer
Monika Lechowska
Monika.Lechowska@bayer.com

Biuro Prasowe Bayer
Omega Communication
Aleksandra Stasiak
E-Mail: astasiak@communication.pl